International Apparel & Fashion Expo 2024 w Ptak Expo w Rzgowie.

International Apparel & Fashion Expo 2024 w Ptak Expo w Rzgowie.

Nasz rekonesans na Targach.

     W dniach 27-29 września w Ptak Expo, odbywały się Międzynarodowe Targi Odzieżowe B2B.  My także skorzystaliśmy z możliwości odwiedzenia tego wydarzenia i wyrobienia sobie opinii na temat aktualnych trendów. Podczas trzydniowej imprezy, blisko 200 marek odzieżowych prezentowało swoją ofertę na stoiskach oraz pokazach, nie zabrakło konferencji poświęconych marketingowi i sprzedaży w Internecie oraz spotkań biznesowych. Według organizatora, wydarzenie odwiedziło 6327 zwiedzających, co jest dobrym wynikiem w przypadku targów branżowych.* 

     Nas interesowali głównie rodzimi producenci i to jak sobie radzą w czasach wciąż rosnącej  konkurencji masowo produkowanej taniej odzieży z Azji oraz jaka jest ich strategia utrzymania się na rynku odzieżowym w Polsce. Nie sposób bowiem konkurować ceną czy różnorodnością oferty z takimi potęgami handlu jak Temu czy Shein.

     Pierwszy wniosek, który nasunął nam się po obejrzeniu oferty wszystkich wystawców, to konstruowanie kolekcji w sposób bezpieczny – trzon stanowią rzeczy o raczej klasycznym kroju   i stonowanej kolorystyce oraz dyskretnych dodatkach, uzupełnione ewentualnie bardziej odważnymi modelami. Takie podejście na pewno pozwala zminimalizować ryzyko klapy i równocześnie obrazuje wiodący trend na rynku, ale też sprawia, że oferty różnych producentów są do siebie niekiedy bardzo podobne.

     Pewne odstępstwo od tej reguł stanowi marka BLUE SHADOW, która od kilku lat jest naszym klientem. Moda w stylu Boho  cieszy oczy różnorodnością gatunków tkanin i kolorów, które w sposób przemyślany podkreślają charakter każdej sztuki odzieży. W najnowszej kolekcji pojawia się też nieco dodatków z naszej oferty takich jak oczka, napy czy guziki. Wszystkie one zostały dobrane indywidualnie do każdego modelu. Efekt: kolekcja pozytywnie wybija się na tle innych producentów.

     Na dopracowane, kobiece modele i różnokolorowe wzory postawiła też MODENA STYLE. Marka istnieje od 1996 roku co dowodzi, że wysokiej jakości krawiectwo odnajdzie się w każdej sytuacji rynkowej.

     Trudno wyobrazić sobie współczesną modę bez jeansu, tymczasem  na Targach spotkaliśmy tylko jednego wystawcę, który swoje kolekcje opiera na tym materiale. Firma AGATE-RE, znalazła swój sposób na skuteczne odparcie konkurencji z Azji proponując swoim klientkom szeroki wachlarz odzieży jeansowej potraktowanej jednak nie jak Fast Fashion, ale dopracowanej w najmniejszym szczególe o oryginalnym kroju. Firma jest także naszym wieloletnim klientem i otwarcie przyznaje, że ich kartą przetargową jest jakość  materiału i szycia – aspekty, nie do podrobienia w tanich modelach.    

     Kilka spotkań i rozmów, które odbyliśmy w trakcie trwania imprezy pozwalają mieć nadzieję, że polskie firmy odzieżowe wypracują własne strategie na rozwój. Zwłaszcza coraz większa świadomość konsumentów i pewne uwrażliwienie na kwestie ochrony środowiska, mogą w najbliższych latach pozwolić producentom, którzy proponują modę zrównoważoną na poszerzenie kręgu klientów. Jako Prym Fashion Polska, życzymy im i sobie, by tak się stało!

*Wszystkie informacje odnośnie liczby wystawców i odwiedzających pochodzą z biuletynu mailowego organizatora Targów International Apparel & Fashion Expo 2024 firmy Ptak Expo. 

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


{{ title }}
Milimetry na linie
Linie na milimetry